tisdag 28 juli 2009

2 år

Så mycket firar Olof och jag idag! Egentligen firar jag själv just idag, Olof han bara seglar och seglar... Men i lördags inträffade det sällsynta fenomen att vi båda var lediga och på samma ställe. Därför slog vi till och firade 2-årsdagen redan då, med en helt utsökt och solig lunch på Ulla Winbladh. På bilden syns min fjällröding med blomkålspuré och diverse späda grönsaker. Olof fick rimmad lax och dillstuvad potatis. Efterrätterna gick inte heller av för hackor - chokladterrin till Olof och champagne- och flädersorbet med mynta och inkokta päron till mig. Mmm... Lustigt nog läste jag precis efter vårt besök att en av Ragazze-tjejerna varit på Ulla W och ätit nästan exakt samma meny!

Nästa lustiga slump är att jag faktiskt tror att jag åt röding på vår första dejt också. Fast det var på La Dame Noire - även det ett ställe väl värt att besöka. Jag kanske gillar röding, helt enkelt? Och Olof, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar