måndag 12 oktober 2009

Uppföljning på kreativiteten

Mitt lilla enkät-test är avslutat. 40 % av läsarna tycker att jag ska gå en skrivarkurs, övriga tycker att jag ska göra "något annat". Fritt fram för mig att vara kreativ även i val av aktivitet, alltså.

Sagt och gjort; jag har surfat runt lite bland Folkuniversitetets kurser och anmält mig till "Våga måla". Det är helt och hållet en ingivelse; tror att det tog ca 5 minuter från idé till beslut... Jag kan inget om konst och har inte utövat måleri i någon form sedan högstadiets bildlektioner. Men hur fel kan det bli?! "Målet är att du ska komma igång med ditt skapande och våga vara kreativ."

Sex torsdagar med start 5 november. Sen får vi se om världen har fått en ny konstnär, eller om jag drar vidare till andra former av kreativitet.

2 kommentarer:

  1. Heja!
    Jag dammar av vernissage-stafflierna.

    SvaraRadera
  2. Bra! Härligt! Sen kan du starta konstskola i en härlig, ljus lokal med stora fönster vid havet! Jag kan sköta cafédelen! Det blir toppen!

    SvaraRadera