lördag 27 februari 2010

Bok-frossa

Bokrean är egentligen inget måste för mig. Har jag vägarna förbi, så visst, men annars inte. Undantaget är i år då, eftersom jag spanat in en bok som sägs vara "slut hos förlaget" men som ändå dök upp på bokrean. Det kanske är så det funkar? Jag kan tycka att det är lite knäppt, eftersom boken i fråga är en bestseller i köksträdgårds-genren. Det borde väl vara en win-win-situation om konsumenterna får köpa och författaren/förlaget får betalt? Men vad vet jag om marknadsekonomins krafter...

Hur som helst, nu har jag ett eget exemplar av Lena Israelssons "Handbok för köksträdgården", som jag faktiskt redan har läst från pärm till pärm hemma hos Olofs pappa. Detta är dock den nya, utökade upplagan. Så nu är det bara en sak som fattas mig: själva trädgården...

Som ni ser fick jag med mig några titlar till, så det här lär väl räcka en stund. Högen bakom är Olofs; Klassicismens interiörer (en riktig tungviktare, mätt i kilo åtminstone) och en bok om svenska fyrar. På tyska.

Update: "Hypnotisören" sträckläst och klar. En onödigt våldsam bok. Går utmärkt att hoppa över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar