söndag 19 juni 2011

Yoga med Linn

Jag har gått på yoga hela våren hos min vän Linn. Hade länge velat komma igång med yoga på riktigt, men visste aldrig (eller: kunde aldrig bestämma mig för) vilken form jag skulle välja. Men när Linn berättade att hon var certifierad viryayogalärare och skulle sätta igång med egna klasser kändes det som rätt tillfälle för mig att börja!

Viryayoga är en svensk dynamisk yogaform med fokus på biomekanik (rörelselära). Den sker i ett lugnt tempo, tycker jag, men det går att bli rejält ansträngd om man vill det. Underbart avkopplande är det också - men det kanske mest fantastiska är att jag efter vårens yoga faktiskt inte längre har ont i nacke och axlar, som jag tidigare hade av att sitta framför datorn! Det är ju värt hur mycket som helst.

Om du också vill yoga med Linn kan jag varmt rekommendera att läsa mer på hennes egen webbplats. Hon ger en särskild klass för föräldrar med bebisar, för er som har såna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar