måndag 29 augusti 2011

Plastic fantastic

Hastigt och lustigt bestämde jag mig för att jag ska ha nya glasögon. Inte för att jag måste, som det har varit alla andra gånger jag har bytt, utan av ren fåfänga. Jag gick till optikern i onsdags, har lånat hem totalt tre bågar, och idag beställde jag min favorit: kolla här!

Jag hann dock vela lite eftersom åsikterna bland dem som fick tycka faktiskt gick isär. Tre personer, inkl sambon, röstade på en snarlik men lite större och mörkare modell. Själv tyckte jag att jag såg ut som en kontorist från 1992 i de bågarna (som jag tyvärr inte hittar på nätet nu).

Men jag landade i att beslutet var mitt, och valde den jag gillade bäst (stärkt av syster och optiker, bör tilläggas). Så nu har jag både ny frisyr och snart nya glasögon. Det blir en bra höst!

1 kommentar: