måndag 20 april 2009

Orkidéerna då?

Jag har lärt mig - eller fått för mig - att orkidéer inte ska stå i direkt solljus. När vårljuset kom började jag därför yra om ett blombord där de skulle kunna stå i lugn och ro. Ingen av Stockholms antikbutiker kunde uppbåda ett trevligt, prisvärt sådant i början av april. 

Över påsken pratade vi vidare om detta. Det visade sig att Anita rensade ur sitt föräldrahem inför uthyrning, och hade ett bord jag kanske skulle gilla. Svar: ja! Det fick följa med hem, och har precis rätt färg, form och storlek för utrymmet. Bildbevis nedan.

Det kan vara en äkta String, jag har sett precis likadana till försäljning på Blocket. Eller så är det inte det - mig kvittar det. Av alla mina fynd den senaste tiden är nog detta det allra fyndigaste!

4 kommentarer:

  1. Nja, gjordes vit String? Tveksam. Men att det är en produkt från sent 50-tal är nog alldeles säkert. Och trevligt blomhörn blev det!
    PS. Läge nu för att skaffa riktig kamera, istället för mobil-d:o?!

    SvaraRadera
  2. Mette, fantastiskt fin blogg, grattis! Jag är också sugen på detta forum, hämtar inspiration från dig och återkommer i frågan. :)

    ....förresten, fint blombord!

    SvaraRadera
  3. jag älskar ditt blombord, är på jakt själv efter något liknande! Nu blev jag avis, men unnar så klart dig ditt... Kom inte och leta hemma hos mig bara om ditt försvinner:)

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Jenny, kolla på Blocket och sök på blombord. Eller besök nån som rensar ur ett hem :-)

    SvaraRadera