torsdag 27 augusti 2009

Blä för bostadsmarknaden

Kan man skaffa sig mera tålamod på något sätt? Vi har haft Olofs hyresrätt ute för byte i exakt en vecka, och jag ser redan en oerhört utdragen och snudd på omöjlig situation framför mig. Byten som såg möjliga ut i förrgår är nu borta. En bekant på Facebook har uppdaterat sin status och säger att hon ska "drömma om lyckade triangelbyten". Ja, vad är egentligen oddsen för att tre-fyra inblandade parter alla ska gå med på ett byte, typ samtidigt?

Okej, jag funderar på bostadsrätter en stund istället. Finns en hel del som motsvarar våra krav, men jag tappar lusten fullständigt när en liten alldaglig tvåa i närförort som började på 1,7 milj har ett senaste bud på 2,3 milj. I innerstan hittar jag 55 kvm med totalt renoveringsbehov där senaste bud är 2 730 000 kr = nästan +40% på utgångspriset. Hus i Stockholm ska vi inte tala om - jag vågar inte titta. Det får ju bli i Norrtälje i så fall...

Tålamod, pengar och gott humör behöver man sannerligen. Jag hoppas att jag känner mig bättre rustad för att ta tag i det här en annan dag. Idag gick det inte. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar