söndag 16 augusti 2009

Tåg-blogg

Test: klarar SJ:s nät simultant bloggande och lyssnande på Spotify? Just nu är svaret ja, f.n. stopp i Alvesta.

Vi är på väg hem från bröllopskalas i Simrishamn. Fast ska vi vara korrekta så skedde vigseln i Brantevik (utomhus, med havet i bakgrunden!) och festen i Tommarp. Kul var det i alla fall! Jätteroligt att träffa alla Olofs fina vänner igen, som är så himla snälla och goa mot mig (och mot Olof också, såklart). Jag fick prova spettekaka (i menyn benämnd "spiddekage"), och det var faktiskt lite godare än vad jag mindes det. Alla skåningar jag frågade menade dock att ingen egentligen gillar spiddekage, men den ska vara med! Efter maten var det dans till ett lokalt jazzband. Jag skulle nog kalla det gladjazz till och med. De var fantastiskt duktiga och det var jätteroligt att slita på mina nya, dyra skor. Den nytvättade finaste klänningen fick sig givetvis en släng av champagne redan under förminglet - tur att jag fick med mig en kavaj...

Roligt var såklart också att se lite mer av Olof uppväxttrakter. Det var 20 år sedan jag var på Österlen senast; sommaren 1989. Time flies.

Nu rullar tåget vidare norrut; både bloggen och Spotify hänger med i svängarna. Tummen upp!

1 kommentar:

  1. Heja, SJ! Och Alvesta är klassisk, fin järnvägsmetropol.

    SvaraRadera