söndag 20 september 2009

Behöver fler kvadratmeter!

Igår blev det en vända till Myrorna med gamla kläder. När jag är i kvarteren runt Odenplan brukar jag också kika in i diverse antikbutiker. Letar då och då efter ett nytt soffbord, helst 40-, 50- eller senast 60-tal, i trä. Hittade ett jättefint på Magasin 13, men det är nog för stort för den här lägenheten. Hittade också finfina fåtöljer på Auktionshuset Metropol: en ensam som är fin som den är, ett par som måste stoppas/kläs om vilket kan kosta en mindre förmögenhet. Tyvärr finns det inte plats för två fåtöljer i den här lägenheten. Åååh, vad jag längtar efter mer yta!!

(Parentes: lägenheten vi tittade på i måndags var bra och vi hade nog tagit den om inte innehavaren blivit förbjuden av sin värd att byta. Huset vi tittade på i onsdags hade redan budats upp till en nivå där vi kände att det inte var värt det för oss. Tillbaka på ruta ett, alltså.)

Tills vidare får jag väl nöja mig med mina mindre skrymmande fynd, som t ex Ekeby-vasen som jag köpte i våras. Denna helg fylld med sjukt välmatchande rosor. Och så har jag just hittat till Retroforum, så jag ska nog lyckas fördriva den här dagen också...

2 kommentarer:

  1. Mette, du gör mycket fint på din "lilla "yta. Vasen med rosorna är ju mer en perfekt och du kan njuta av deras förändring i flera daaaaagar. Vackert. Den gråa fötöljen var underbar, köp den innan jag gör det....
    Kram Jea

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg vas, i extremt läcker klädsel.

    SvaraRadera