måndag 28 september 2009

Kreativitet sökes

Innan hösten och mörkret tar över fullständigt tänker jag att jag behöver hitta på något nytt och kul att sysselsätta mig med. Något som får mig att tänka i lite nya banor och som kanske ger en gnutta energi också. Just nu överväger jag olika alternativ; det behöver vara ganska lätt att komma igång med... Du kan gärna få tycka till om vad jag ska göra genom att rösta i enkäten till höger! (Se där, jag har lärt mig något nytt idag)

På vägen hem från jobbet köpte jag senaste numret av Kattis & Company, lockad av rubriken "Vardagslycka! /.../ Bli maximalt kreativ". Och det reportaget var inte så dumt, faktiskt. Många bra tips på hur man kan bryta vanor och öva hjärnan att tänka på nya sätt och därmed få nya idéer. Jag satte genast klockan på höger arm istället för min vanliga, vänster. Hände inte så mycket på en gång (åh, otåliga jag), men jag gör ett nytt försök imorgon.

2 kommentarer:

  1. Kreativitet kan sägas vara förmågan att kombinera olika ting på ett nytt, eller oväntat, sätt. Så det kan slå till när som helst, var som helst. Börja tänk i motsatser. Se saker bak-och fram, ut-och-in, upp-och-ner.

    SvaraRadera
  2. Börja sjunga! Sång/musik ÄR kreativitet och GENERERAR kreativitet.

    Kram!

    SvaraRadera