lördag 12 december 2009

Julstämningen kommer krypande

Först: åh, vilken dålig bloggare jag varit på sistone. Jag vågar inte lova bättring, men jag kan ju försöka.

Nu ska jag jobba en vecka till, och sen blir det julledigt i hela 16 dagar. Julen känns ofta långt borta ända tills det faktiskt är julafton, men nu måste jag säga att julkänslan ändå kommer krypande. Var på luciakonsert igår, och idag har jag köpt julstjärnor (växten, alltså) att ackompanjera mina befintliga amaryllisar. Med en så liten lägenhet som jag har så räcker fyra julblommor, en adventsljusstake och en stjärna i fönstret långt för att skapa julkänsla!

Förra helgen var jag i Älmhult på ett årligt jippo med mina tjejkompisar. Orten har inget med jippot att göra, dock. Hur som helst så fick jag en låda från Box Experience då, som innehåller ritningar till fyra moderna, arkitektritade pepparkakshus! Jag ska lyckas sätta ihop åtminstone ett av dem, men det kommer att få vänta tills jag är ledig och ska börja fira jul på riktigt. Och om jag har riktigt mycket tid kan jag ju sedan göra en oljemålning av pepparkakshuset...

1 kommentar:

  1. ...eller lotta ut pepparkakshuset bland dina ivriga kommentatorer.

    SvaraRadera