onsdag 23 december 2009

Tomteverkstad, dag 3

Sista klappen är hittad och sista maten är inhandlad. Lite städning hann jag också med (fast med betoning på lite). Och sen hade jag faktiskt ett par timmar över! Eftersom jag var väldigt nyfiken på pepparkakshusbak ändå, så gjorde jag ett försök.

Ur min Box Experience-låda valde jag "Villa Brun" från Wingårdh. Jag studerade och klippte ur delarna, kavlade degen - på bakplåtspapper, vilket jag faktiskt lärde mig av Äntligen hemma igår - så långt allt väl. Bottenplattan gick fint. Men sen började det trassla. Mallarna till de många noggrant utskurna delarna fastnade i degen! Degen gick sönder och mallarna blev obrukbara! Jag bestämde mig väldigt snabbt för att det var ett omöjligt projekt. Om det sen var fel på degen, mallarna eller mig tänker jag inte analysera vidare. Men jag kan nog säga så mycket som att pepparkakor överhuvudtaget passar min tålamodsprofil väldigt dåligt.

Nu har jag bestämt mig för att stänga tomteverkstan för i år. Inte för det misslyckade pepparkakshuset, utan för att jag faktiskt är klar! Nu återstår bara mys och mat med familjen. Och såklart, att önska en riktigt god jul! Håll till godo med min bottenplatta nedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar