måndag 4 januari 2010

Hej vardag

Att 16 dagars ledighet kan gå så fort är lite chockerande. Vi firade av ledigheten igår kväll med hummer och champagne - jojomän! - vilket dock inte gjorde det enklare att förstå att det skulle vara vanlig måndag några timmar senare. Idag har jag kickat igång ett nytt jobb-kvartal, det arbetsammaste för mig under året dessutom. Vi får se vad jag ska hitta på att blogga om framöver, eftersom jag inte vill blogga om jobbet.

Men jag ska inte klaga, jag har det så braaaaaa! Nytt år känns ju alltid lite som ett oskrivet blad, hur mycket konstruktion det än är. Under 2010 ska jag (vi) flytta, har jag bestämt. Oklart vart, hur och när, men vi ska nog lyckas få till det tillslut. Det är tur att vi är två om saken, för jag har börjat se i syne och försköna verkligheten nu. Härom dagen lyckades jag undvika att se att en viss lägenhets balkong vette rakt ut mot bron till Drottningholm. Jag ville så gärna att den skulle vara bra! Tålamod, var det det hette, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar