söndag 31 januari 2010

Vintersport

Är det fler än jag som tycker att det räcker med super-vinter nu? Min ganska nya digitala termometer visar i skrivande stund -11,1 grader. Jag förstår om det är paradiset för dem som älskar och utövar vintersporter. Men för oss som föredrar barmark, uteservering och kanske lite segling - visst räcker det nu?

Denna söndag valde jag dock att omhulda vintern. Någon slags minsta motståndets lag - det är enklare att följa med strömmen än att kämpa emot den. Så vi åkte skridskor! Kanske inte så jättesportigt på en vintersportskala - hyrda skridskor, mitt i innerstan - men ändå! Det var gott om glada barn, musik ur högtalarna och på det hela taget ganska roligt. Jag höll mig upprätt hela (den korta) tiden. Först var jag helt övertygad om att det var ca 15 år sedan jag stod på ett par skridskor. Men det var en lögn. Senast var för 4-5 år sedan, med min förrförra lite pretto-sportiga arbetsplats (mäklarfirman som börjar på B). Vi hade friluftsdag och åkte långfärdsskridskor på sjö i strålande solsken. Jag minns det som riktigt trevligt, måste jag erkänna.

Men det var då det! Nu vill jag ha vår!

1 kommentar:

  1. Lysande vinterskildring! Långt, långt nyttigare aktivitet än att sportlovsresa med pappan på någon Silja Line-båt.

    Mäklarfirman på B: kan det vara Brummer & Partners?

    SvaraRadera