tisdag 22 december 2009

Tomteverkstad, dag 2

Med tanke på hur mycket jag trodde att jag skulle hinna så verkar det som om jag planerat för ungefär 7 dagar i min tomteverkstad. Men så är det nu inte; jag har 3 dagar att spela med, varav 2 snart har passerat. Vad göra? Prioritera.
  • Julklapp till pojkvän? Ja, det blir konstigt om jag sumpar det. Nya försök imorgon, alltså.
  • Pepparkakshus? Nja... Det kanske blir efter jul, om degen håller. Jag har bakat en burk med vanliga hjärtan och gubbar ikväll. Jisses, vad jobbigt det var!
  • Den franska lantpatén och revbensspjällen kan jag inte hoppa över, för då är jag rädd att det inte blir någon jul.
  • Men städning kan väl ändå inte vara så viktigt? Det är ju inte i min lägenhet det ska firas!
I övrigt är jag ganska klar, efter fem timmars spring på stan idag. Men nu ska jag slänga ett öga på Äntligen hemmas julprogram - de kan säkert komma på något jag har missat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar