måndag 21 december 2009

Tomteverkstad, dag 1

Ledig!! Det känns mycket bra. Jag har skjutit på allt julpyssel tills nu, så nu är det verkligen dags.

Temat för mina klappar i år tycks ha blivit "hemmagjort". Det var inte riktigt meningen från början, men nu får jag väl löpa linan ut. Ska inte avslöja för mycket eftersom några av mottagarna läser bloggen, men jag kan väl säga såhär: en kategori klappar har förmodligen stört mina grannar ordentligt idag, jag fick använda hammare och banka en hel del. Ont i fingrarna fick jag också. En annan klapp är något jag aldrig ens tänkt att man kan göra själv, innan jag fick tipset av en vän. Men det är klart att man kan! Nån som kan gissa...?

I morgon blir det lite köpeklappar på stan, och sen ska jag ta mig an ungefär ett ton pepparkaksdeg som jag gjorde idag. Jag ska ju köra en liten utmaning i form av arkitektritat pepparkakshus. Spännande är bara förnamnet.

Sist men inte minst, lite allvar: akta er för snö och istappar, och kör försiktigt vart ni än ska. Igår förlorade en släkting till mig sin pojkvän i en fullständigt onödig olycka. Jag kan inte riktigt släppa hur förskräckligt det är, och hur fort det kan gå att släcka ett liv. Ta hand om er i vintervädret (och annars också)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar