söndag 24 maj 2009

Breviks-rapport

Tre hela dygn på landet (Gamla Brevik, alltså) - jisses, vad gott man sover där! Vi var ju inställda på ganska trist väder, och torsdag-fredag motsvarade förväntningarna, vilket resulterade i mitt första bullbak på väldigt länge (och en utläst bok, men inte fyra...). Nedan utsikt från promenad på fredagen - tittar man noga så skymtas en blå spricka i det grå!

På lördagen fick vi en present i form av soligt väder och ca 20°C! Mamma och jag fick för oss att fixa ett grönsaksland. Det ser inte mycket ut för världen, men där ska förhoppningsvis växa morötter, rödbetor, gröna bönor, sallad, rädisor och purjolök. Ambitiöst så det förslår.

Om Blogger hade haft ett vettigt sätt att hantera flera bilder i ett och samma inlägg så kunde jag ha visat t ex grönsakslandet också. Men nu ska det visst vara så j-la krångligt så man orkar ju inte! Är det någon som vet bättre så tipsa mig gärna. Intuitivt är det inte. Oh, sköna i-landsproblem här i storstaden...

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg på landet! Du har klarat av åtminstone en av dina fyra böcker, plus grönsaksland och bullar - du är ambitiös min vän. :)

    SvaraRadera