lördag 2 maj 2009

Tomat-status

Det tar sig på fönsterbrädan, kan jag meddela. Mina små tomatplantor har fått lämna drivhuset och satts i krukor (det finns många fler än de fyra som syns på bilden - får nog börja skänka bort plantor snart...). Och den redan färdiga planta jag köpte, som då var ca 20 cm hög, är nu närmare halvmetern och har börjat få små blommor i toppen. Jag har lärt mig vad det innebär att "tjuva" tomater, och kanske ska jag inte vattna plantan så mycket, den lär bli lång och gänglig då. Det är kompetensutveckling för mig, detta!

Med myntan och bladpersiljan går det trögare. Igår köpte jag färdig bladpersilja i knippe och hoppas att de små fröna känner sig inspirerade av sällskapet! Jag är less på ICA:s inplastade, jordiga variant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar