lördag 2 maj 2009

Framgångar i joggingspåret

Jag är ju inte så förtjust i idrott. Men man måste se om sitt hus, och på våren och sommaren brukar jag göra tappra, ofta oregelbundna, löpningsförsök. Det är runt sjön som gäller, och jag brukar gå dit, springa runt sjön så långt jag orkar, och sedan gå hem. Ju längre in på säsongen, desto längre orkar jag så klart springa. Förra året var jag väldigt nöjd när jag kommit upp i att orka springa runt hela sjön.

Idag sprang jag för andra gången i vår. När jag kom fram till sjön fick jag för mig att jag skulle springa hela sträckan redan nu. Det kändes lite omöjligt, men jag behöll den tanken hela vägen, och framförallt bilden av hur nöjd jag skulle känna mig när jag kan berätta att jag klarade det. Och jag klarade det! Lite segt på slutet, men inte så farligt. Rackarns vad nöjd jag är! :-) Det hänger på inställning och målbild. Så nu är det nog dags att hitta ett nytt säsongsmål!

Tyvärr - eftersom jag inte satsar på träning så mycket - har jag dåliga löparskor. Det kändes faktiskt i knäna i slutet av rundan. Därför har jag nu belönat mig själv med ett par riktiga löparskor. Jag är fortfarande övertygad om att det hänger på inställningen, men det vore ju synd att slita ut kroppen på köpet.

3 kommentarer:

  1. Snygga Adidas! Hur långt är runt sjön?

    SvaraRadera
  2. Lite oklart hur långt det är, men gissningsvis ca 1,5 km. Plus ungefär lika lång promenad fram och tillbaka.

    SvaraRadera