lördag 7 november 2009

Har målat en telefon

Lite svårt att sammanfatta första kurstillfället på "Våga måla", men jag ska göra ett försök. Vi är sju tjejer/kvinnor i gruppen. Även läraren är tjej, och hon ser ut som Sarah Jessica Parker fast med rakare hår. Kursen handlar inte om färglära och tekniker och så, i alla fall inte någon teori kring detta, utan det var mest bara att sätta igång att måla. På gott och ont kan jag tycka - jag skulle nog ha haft lite nytta av att veta ungefär hur man använda färger och penslar i alla fall...

Mitt i rummet fanns ett stilleben: ett bord med två bunkar, en damsko och en gammal svart telefon på. Vi fick måla så många alster vi orkade, och byta plats i rummet efter varje tavla. Jag gjorde tre, där jag väl skulle kalla den första mest spontan och rolig, den andra sämst för att jag tänkte för mycket och det blev ändå fel, och den tredje mest genomtänkt och stillsam. Jag är nöjd med att jag till slut fick till formen och färgerna på telefonen, något sånär i alla fall.

Sen var jag helt slut i huvudet, faktiskt. Men det var kul!

1 kommentar:

  1. Sarah Jessica Parker... aha, gissar att det är mer skådis än sångare... Men kul att du är igång med skapandet vid dukarna/skivorna/blocken.
    /kram

    SvaraRadera