måndag 16 november 2009

Recension av helgen

Jag har haft en mycket trevlig helg och tänkte dela med mig av några detaljer. Det är också bra att upprepa det för sig själv efter en monstergrå, halvtrist jobbdag. Snart är det nog helg igen!

Film
  • Broarna i Madison County: mysig, vemodig. "Damfilm" sa Olof, och sen såg vi hela tillsammans. Kanske var det Clintans förtjänst.
  • Cassandra's dream: konstigt, spattigt tempo och plågade människor. Påminde mig om gamla mardrömmar, så nej - det finns definitivt bättre Woody Allen-filmer.
  • Nattvakten (går på Bio Rio t.o.m. 22/11): hm... knepigt, men vackert, om Rembrandt. Många parallella historier i filmen, och jag var nog lite för oinsatt i huvud-storyn för att förstå allt medan jag satt där. Men nu läste jag recensionen i SvD igen, och kanske börjar det klarna för mig...
Kultur, övrigt
Vi besökte Thielska galleriet i lördags, och det var en trevlig upplevelse. Dels för att se en del konstskatter (jag måste ju studera mästarna, så jag kommer vidare...) men kanske framförallt huset - wow. Vill ha. Dream on. Men jag fick äta god lunchmacka i caféet i bankirens gamla badrum, och provsatt mastodontsoffan i Munch-salen. Om jag skyndar mig på i konst-karriären kanske jag kan bli intendent och bo i grannhuset?

Shopping
Jag gick ut hårt för att äntligen hitta det perfekta soffbordet i någon av stans antikbutiker, men tji fick jag. När jag kom hem hittade jag dock ett på Tradera och lade mitt första bud någonsin på en nätauktion. Hittills är mitt bud det enda. Håll en tumme! Om jag får det så får ni se det!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att du får bordet! Och därefter ett fantastiskt nytt ställe att placera det på. :)
    Kram Jea

    SvaraRadera