måndag 23 november 2009

Win some, lose some

Jag hittade en ny jacka idag. Efter grundligt provande köpte jag den också. Kostade en ansenlig summa men jag fick lite rabatt och kände på det hela taget att jag gjorde en bra affär!

Kom tillbaka till kontoret och körde på som vanligt, men plötsligt stannade jag upp - min ring var borta! Den som jag har haft på mig varje dag i typ 15 år! Har letat i handväskan och alla fickor, men får nog inse att den försvann i inköpsprocessen av jackan på något sätt... Mitt noggranna provande fick mig att bli ouppmärksam på annat. Affären är kontaktad och de har letat i provrummet men utan framgång.

Suck. Vad är en ny jacka i jämförelse med en gammal ring som var en gåva från en vän som t o m själv tillverkat ringen? Jo, vet att det är materiella ting - men det finns visst något som heter affektionsvärde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar