söndag 7 juni 2009

En vecka i livet

Vad gör man med sin tid, egentligen? Eftersom den här bloggen är som min offentliga dagbok tänkte jag summera veckans öden och äventyr. Såhär inför sommaren tenderar i alla fall jag att dra på mig en hel del aktiviteter, och jag vet att jag inte är ensam om det... Dessutom har jag en känsla av att veckan blev osedvanligt dyr för att vara jag!

Måndag: Läkarbesök för att kolla födelsemärken (ingen fara på taket, skönt). Omvisning på huset i Nacka som vi sedan struntade i. Middag på Hilton. Köpte digitalkamera och glassmaskin...
Tisdag: Mäklare på besök hemma, samt leverans av ny kyl/frys. Den funkade inte heller. Slutsats: det är fel på eluttaget, ring en elektriker, lägg ut lite mer pengar. Lugn kväll (!) med hemlagad mat.
Onsdag: Mötesspäckad dag, lämnade sedan kontoret ca 15.30 för sommaravslutning med min enhet hela kvällen. Fick leverans av måndagens pryl-beställning.
Torsdag: Förkyld och konstig i kroppen. Repetition med vokalensemblen inför konsert den 10/6.
Fredag: Konsert med Bruce Springsteen, men det vet ni redan allt om. Middag före konserten på Beirut Café.
Lördag: Heldagsfirande av nybliven 30-åring på Gröna Lund, Koh Phangan och slutligen Mosebacke.
Söndag: Pust. Trött och småförkyld. Tvättstuga (trist, men gratis). Kom ihåg att rösta - jag gick dock till fel vallokal först, det ska inte vara för enkelt... Ska studera in noter inför repetition med Allmänna Sången i Uppsala på måndag.

En heltidsarbetsvecka har såklart också klämts in i schemat ovan.

Och sen börjar det om! Repetition, konsert, sommarfest med hundra förberedelser osv... Men sen... tror jag att det får ta och bli semester.

1 kommentar:

  1. Vilken vecka!! Mycket roligt blandat med lite sjukdom, hoppas du känner dig piggare nu. Såååå, ni har blivit husletare? Roligt!! Vi har provat det under våren men ledsnat på Bromma-priserna, suck. Fritidshus i Nacka verkar bättre för ekonomin. Och du är ju ekonom. :)
    /Jeanette

    SvaraRadera